Je hebt een logo laten ontwerpen en een prachtige, professionele website laten bouwen, die voldoet aan jouw huisstijl en wensen. En die flink wat gekost heeft. Daarom besluit je zelf je teksten te schrijven. Tenslotte: iedereen kan een stukje schrijven! En Google helpt je met SEO. Toch ontdek je gaandeweg dat het behoorlijk lastig is om een goed verhaal over je eigen product of dienst te schrijven. En al helemaal over jezelf. Je worstelt met woorden en zinnen, struikelt over leestekens en d’s en t’s en als je eindelijk – er gaat veel meer tijd in zitten dan je dacht! – iets af hebt, blijkt het toch niet helemaal te zijn wat je voor ogen had. Herkenbaar?

…en weg!

De meeste ondernemers worden online gevonden. De concurrentie is enorm. Als een potentiële klant op jouw site belandt, moet die direct overtuigd zijn van jouw professionaliteit en betrouwbaarheid. Taalfouten, zinnen die niet lekker lopen, onvoldoende of onlogisch ingedeelde informatie doen daar afbreuk aan: voor je het weet is je bezoeker weg en sluit hij of zij een deal met je concurrent, die wél overtuigt. Zonde!

Tekstschrijven is een vak

Schrijven voor de lezer is iets anders dan schrijven vanuit je bedrijf. Een goede tekstschrijver kijkt met een frisse blik naar jouw product, dienst of organisatie en denkt vanuit de doelgroep, zodat de tekst naadloos aansluit op die doelgroep. Een goede tekstschrijver maakt zich een onderwerp snel eigen door de juiste vragen te stellen. Dat bespaart jou een hoop tijd. Je kunt erop vertrouwen dat de tekst die je uitbesteedt, foutloos is: correct gespeld, goedlopende zinnen en uiteraard zonder taalfouten. Je informatie is logisch onderverdeeld, goed vindbaar en voorzien van koppen, tussenkoppen en links op de juiste plek. Bovendien is een professionele tekstschrijver op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied. Lees meer over de meerwaarde van een professionele tekstschrijver.

Wat bereik je met een goede webtekst?

  • Je bespaart tijd en geld: niet langer zelf worstelen met woorden maar je tijd aan je eigen vakgebied besteden
  • Je geeft je site een professionele upgrade waarmee je die naar een hoger niveau tilt. Daarmee verbeter je je zakelijke uitstraling en overtuig je je klanten eenvoudiger van jouw kennis en kunde
  • Je vergroot je online vindbaarheid
  • Je vergroot je kans op leads, deals en inkomsten

Kortom: met een goede webtekst ben je vindbaar, krijg je aandacht én weet je deze vast te houden.

Meer weten?

Overtuigd van de voordelen? Besteed je je tijd liever aan je eigen vakgebied? Benieuwd naar wat ik voor je kan betekenen? Neem contact op. Ik help je graag.