Over Wietske

Interviews, webteksten, advertorials, artikelen, persberichten, nieuwsbrieven… Sinds 2010 heb ik als freelance tekstschrijver al heel wat teksten voor diverse opdrachtgevers op papier gezet.

Ik werk samen met marketing- en communicatiespecialist Upperside. In samenwerking met webdesigners, Dtp ’ers, marketeers en andere professionals leveren wij een compleet marketing- en communicatiepakket.

De meerwaarde van een tekstschrijver

Een goede tekstschrijver weet een tekst doeltreffend te maken. Online marketing-goeroe Bart van den Belt verwoordt het in zijn bestseller ‘De Online Marketingmachine’ perfect: “Tekstschrijven is een vak. Schakel daarom een professionele tekstschrijver in als je er budget voor hebt. Vergeet niet dat je website nog zo mooi kan zijn, maar dat een niet goed lopende zin of storende taalfout alles zo onderuit haalt.”

Wat levert een professionele tekst op?

  • Tijd
  • Geld
  • Beter gevonden worden in Google én offline
  • Meer bezoekers
  • Een professionele en betrouwbare uitstraling waarmee je potentiële klanten makkelijker overtuigt
  • Grotere kans op deals
  • Hogere inkomsten

Tip: besteed je zakelijke teksten uit

Ik zie het regelmatig: een prachtige website in een mooie huisstijl, maar met een tekst die afbreuk doet. Daarmee daalt het niveau van de site enorm en haken lezers af. Zonde! Veel ondernemers schrijven hun teksten zelf. Maar vaak ontdekken zij gedurende het proces dat tekstschrijven écht een vak apart is.

Wat gaat vaak mis?

  • De tekst is niet gericht op de lezer, maar geschreven vanuit het bedrijf. De doelgroep wordt niet bediend.
  • Veel kennis over het onderwerp betekent vaak dat er uitgebreid over wordt geschreven: te uitgebreid. Dan haakt de lezer af
  • Schrijftaal en spreektaal verschillen enorm. Spreektaal op een website doet afbreuk aan de professionele uitstraling
  • Onderwerpen staan ongestructureerd door de hele tekst verspreid: de lezer vindt zo niet direct wat hij of zij zoekt en vertrekt
  • Een tekst voor een digitaal medium is niet automatisch geschikt voor print
  • De tekst is niet SEO-proof

Een tekstschrijver kijkt met een frisse blik en denkt vanuit de doelgroep, en zorgt ervoor dat de teksten op de doelgroep aansluiten. Bovendien kost zelf schrijven ondernemers vaak veel tijd, die zij beter in hun vak kunnen steken. Daarom: bespaar jezelf een hoop tijd en geld en besteed je zakelijke teksten uit. Nieuwsgierig naar wat ik kan betekenen? Neem contact op.